Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 28 marca 2024 imieniny: Anieli, Jana

Jerzy Kułak zrezygnował z pełnienia funkcji starosty radzyńskiego.

Mariusz Szczygieł   
czwartek, 06 maja 2010 10:24

Jerzy Kułak5 maja 2010r., po blisko 12 latach sprawowania urzędu starosty radzyńskiego, Jerzy Kułak złożył rezygnację z pełnienia tej funkcji.

"W dniu wczorajszym złożyłem na ręce Przewodniczącego Rady Powiatu, pana Marka Wołosowicza rezygnację z funkcji starosty, w związku z powałaniem mnie przez Radę Nadorczą spółki pod nazwą Zakład Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Adamkach koło Radzynia Podlaskiego na Prezesa Zarządu tej spółki.

Wczoraj została spisana umowa notarialna powołania takiej spółki, Zarząd Związku Komunalnego, który pełni rolę jedynego wspólnika w tej spółce, powołał pięcioosobową Radę Nadzorczą, a Rada Nadzorcza powołała moją osobę na Prezesa Zarządu. W związku z tym prawo nakazuje mi złożenie rezygnacji z funcji starosty. Funkcję tę będę jednak pełnił do czasu wyboru przez Radę Powiatu nowego zarządu. W związku z tym, że starosta jest przewodniczącym zarządu, z chwilą jego rezygnacji cały zarząd poddaje się do dymisji. Następnie następuje wybór nowego zarządu- to może być oczywiście ten sam zarząd, jedynie ze zmianą starosty.

W grudniu tego roku odbędą się wybory samorządowe. Każdy kto pełni jakąkolwiek funkcję samorządową musi się poddać ponownej weryfikacji. Ja w swoim "samorządowym życiu" poddawałem się już trzykrotnie takiej weryfikacji, którą przechodziłem pozytywnie. Pierwszy szczebel to zostanie radnym- trzy razy z powodzeniem mi się to udawało, z wysoką liczbą głosów. W wyborach pośrednich, czyli w wyborach dokonywanych przez Radę Powiatu trzykrotnie zostałem wybrany starostą. Nie wiem jakie szanse miałbym po raz czwarty, ale nie chciałbym narażać już na próbę cierpliwości i wyborców, i przyszłych radnych. To nie znaczy, że się tego mocno obawiam, ale nie chciałbym wystawiać już nikogo na taką próbę. Myślę, że "nowa krew" i powiew świeżości jest wszędzie potrzebny. Nie twierdzę, że trzy kadencje to dużo, czy mało, bo to zależy od mentalności tego kto taką funkcję sprawuje, zależy też od jego kondycji i podejścia do sprawy. Myślę, że w moim przypadku jestem już w takim wieku, że chciałbym już stabilności i spokoju. Nie chciałbym już czwarty raz poddawać się weryfikacji na tym drugim etapie, bo chcę powiedzieć tutaj jasno i otwarcie, że jeśli chodzi o kandydowanie do Rady Powiatu, to zamierzam kandydować na radnego. Uważam, że posiadam pewne doświadczenie i wiedzę o powiecie, i jeśli wyborcy podzielą mój punkt widzenia, to wiedza ta może się samorządowi powiatowemu w przyszłości przydać. Chciałbym tą wiedzą służyć w przyszłej kadencji.

Nie jest to dezercja. Nie zrobiłem niczego- zapewniam tu Państwa solennie, czego mógłbym się do dnia dzisiejszego, przez te 12 prawie lat wstydzić. Nie zrobiłem niczego co powodowałoby konieczność mojego odejścia ze stanowiska starosty- zresztą czas to wszystko pokaże najlepiej. Jest to z mojego punktu widzenia decyzja przemyślana, dająca mi do czasu przejścia na emeryturę poczucie stabilności. Zostawiam bieg spraw w powiecie w dobrym stanie. Nie ukrywam, że Powiat Radzyński jest trochę przeinwestowany. Jesteśmy powiatem średnim w kierunku małego, natomiast zawsze mieliśmy duży poziom inwestycji, i być może mój następca będzie sobie musiał "odpocząć" jeśli chodzi o inwestowanie. Będzie trzeba zakończyć i sfinansować rozpoczęte inwestycje, a w tym roku jest to aż 34% wydatków powiatu. Mam nadzieję, że mój następca będzie chociaż w jakiejś części kontynuował moją linię. Nie odcinam się od samorządu powiatowego. Jeśli mój następca zechce korzystać z rad, których będę mu udzielał w taki sposób, jakbym sam te decyzje podejmował, będę mu w tym pomagał."- powiedział nam dzisiaj starosta Jerzy Kułak.

 

 

Komentarze  

 
#1 mars 2010-05-06 11:11
wzruszyłem się czytając ten artykuł. prawie się popłakałem... :evil:
 
 
#2 Emeryyura mocium panie.....majster58 2010-05-06 14:51
Można zostawić ten stołek młodemu ?
 
 
#3 Emerytura?janek 2010-05-10 16:52
Wszystko wskazuje, że starosta umościł sobie gniazdko na nowych śmieciach - w przenośni i dosłownie. Trochę szkoda bo przyjemnie było popatrzyć i posłuchać jak przemawiał. O drugiego takiego gościa będzie trudno. Wszystkiego najlepszego Panie Prezesie.
 
 
#4 mars 2010-05-10 17:42
łubu dubu łubu dubu niech nam żyje Prezes naszego nowego śmietnika... :D :D :D
 
 
#5 a teraz poważnie.mars 2010-05-10 18:08
nie podważając niczyich kompetencji i zasług - śmieszy mnie czytanie takich pochwalnych artykułów i wpisów na portalu. taka nasza lokalna specyfika? :sad:
a co ciekawsze takie teksty pojawiają się na cześć ludzi z różnych opcji politycznych . tak, tak rozumiem - to tylko o tych co się miastu naprawdę przysłużyli... ale dla mnie to jak chęć aby nikomu na odcisk za mocno nie nadepnąć.
a na początku było jednak inaczej i moim zdaniem odważniej. szkoda.
 
 
#6 naprawdę?Admin iledzisiaj.pl 2010-05-10 18:33
marsie... a cóż to za artykuł pochwalny, gdzie pierwsze zdanie to suche fakty, a dalsza część to słowa starosty? Kiedyś pisano, że nie jestem obiektywny, teraz, że za bardzo chwalę... to jak pisać? Czy naprawdę tylko wtedy będzie super, kiedy będziemy za każdym chodzić, robić zdjęcia w intymnych sytuacjach, na siłę wymyślać tematy? Nie mam aspiracji żeby nadepnąć komuś na odcisk, bo sensacje nie są podstawą tej strony- ot cała historia. Opluwanie, tania sensacja, komentarze wszechwiedzących specjalistów od wszystkiego... mamy tego przecież pod dostatkiem- w internecie, w telewizji, w radio. Nie zmęczyłeś się tym jeszcze? Bo ja już dawno... i dlatego nie zamierzam niczego zmieniać... Pozdrawiam :-)
 
 
#7 do AdminMarta 2010-05-10 20:19
Święte słowa.. Super strona. Super Admin.. W Radzyniu dość jest brukowców.. Iledzisiaj to poważna strona www. Pochwała dla Administratora... B)
 
 
#8 do marsajanek 2010-05-10 22:48
To bardzo dobrze, że admin nie komentuje swoich materiałów. Od komentarzy jesteśmy my. Zwróć uwagę; Twoje wpisy należą do komentarzy. Nie podoba się starosta? Możesz skrytykować jego działalność. To Ty wypowiesz swoją opinię, będziesz współtwórcą tego materiału, cząstką opinii publicznej. Artykuły Mariusza są fajne, bo on pisze bezstronnie i poddaje je pod m.in. twój komentarz. Więc korzystaj. Co ciekawe na stronie e-wspolnota nie ma miejsca na takie swawole, skrytykujesz admina i redaktorów - podpadniesz. Twoje wpisy zostaną usunięte a ip Twojego kompa zblokowane. Taka demo(niz)kracja. -Wyłączność na opluwanie.
 
 
#9 A swoją drogąjanek 2010-05-10 22:50
ciekawy jestem co masz do zarzucenia Kułakowi?
 
 
#10 Do Martusijanek 2010-05-10 22:57
Masz rację - dość brukowców. Lepiej krytykować cukierkowe teksty, niż bronić swoimi postami pokrzywdzonych i być dyskryminowanym (czytaj usuwanym) przez tak zwane wolne medium radzyńskie. Przepraszam wygnanowskie.
 
 
#11 do Admina i jankamars 2010-05-11 09:42
a gdzie drogi Adminie napisałem ,że masz robić zdjęcia z ukrycia? gdzie sugeruję Ci wymyślanie tematów na siłę?
a co do artykułu i wpisów pod nim- w tym szczególnie janka, który dla mnie zachowuje się jak prawdziwy klakier - jeśli ktoś nie widzi jak daleko Radzyń pozostał w tyle na tle innych, sąsiednich miast i powiatów to niech sobie pojeździ i popatrzy. pokażcie mi jedno "normalne" miejsce pracy w tym mieście/powiecie, gdzie możesz zarobić sensowne pieniądze i być traktowany jak człowiek. ja niestety takiego nie znajduję. i dlatego bawi mnie czytanie o otwarciu z pompą zakładu Brauna, nadaniu honorowego obywatelstwa - jak już kiedyś napisałem - to są Wilkowyje, mocium panie, tylko w większej skali.
podtrzymują swoje zdanie, że stronka dawniej bardziej mi się podobał,a a być może zauważyłeś, że towarzyszę jej od bardzo dawna. dla mnie rewelacją było kiedyś dowiedzieć się o rekonstrukcji bitwy o pałac, poczytać o TOWOS-ie czy innych ,wcześniejszych wydarzeniach.
szkoda adminie, że oceniasz mnie tak nisko sugerując, że poszukuję w necie jedynie taniej sensacji - czyżby moje dotychczasowe wpisy tak Cię w tym utwierdziły? każdy może oczywiście z nich wyczytać z komentów co chce (jak chociażby i tym razem) i już się o tym dawno przekonałem. a co do naciskania na odcisk - to chyba niestety mnie nie zrozumiałeś, bo o ile się nie mylę w potocznym znaczeniu, które miałem w domyśle, nie oznacza ono poszukiwania sensacji. raczej bezstronną krytykę niezważającą na opcję polityczną, społeczną itp.
ale cieszy mnie jedynie to,że chociaż raz pojawiło się więcej wpisów w temacie, bo ostatnio nieco wieje nudą pod niektórymi artykułami.
pozdrawiam.
 
 
#12 marsie....Admin iledzisiaj.pl 2010-05-11 13:24
przez te dwa lata prowadzenia strony nauczyłem się czegoś- słuchania. Dlatego staram się nikogo nie oceniać, także Ciebie. Zadawałem pytania, czy lepiej, czy wolisz, itp. Co ludzie myślą o staroście, co o otwarciu Brauna- to jest wyłącznie ich sprawa, a swoją opinią mogą się podzielić właśnie w komentarzach. Dlatego- zauważ- mimo to, że twój komentarz był krytyczny w stosunku do mnie i strony, nie usunąłem go, a starałem się jak najlepiej wytłumaczyć mój punkt widzenia. Oczywiście, masz prawo się z nim nie zgadzać- i dobrze! Bezstronna krytyka- nie wiem niestety jak podejść do tego pojęcia. Posłużę się przykładem gorącego ostatnio tematu- nadania honorowego obywatelstwa Ludwigowi Braunowi. Ileż się o tym pisało w innych mediach? Że cóż to za pomysł, że za co, że po co? A tu proszę, krótka odpowiedź w relacji z sesji Rady Miasta. Po to, żeby koncern zainteresował się naszym pałacem, bo sami nie damy sobie z tym rady- przynajmniej tak mówią... Mógłbym krytykować też np., że na Międzyrzeckiej są dziury i nie łatają... a jak łatają to i tak są dziury... I co to da? Skoro sam pisałem o tym, że Międzyrzecka to 3 etap całego ciągu Lubelska-Międzyrzecka i właśnie trwa przebudowa Lubelskiej... Jako optymista zaproponowałbym raczej pomalowanie całej Międzyrzeckiej na żółty kolor- żywa reklama dla naszej mleczarni- Radzyń to wszak miasto sera :-) Wydaje mi się, że różni nas podejście do tematu. Ja staram się raczej widzieć w każdym i we wszystkim dobre strony, cieszę się każdą rzeczą, która jest robiona w naszym mieście, bo chcę tutaj mieszkać. Jestem optymistą. A czy inne miasta rozwijają się lepiej? Nie wiem... Widzę za to jak zmienił się Radzyń przez ostatnie 2 lata. Czy zmienia się szybko, czy wolno? Tego też nie wiem i nie zastanawiam się nad tym szczerze mówiąc. Widocznie na miarę naszych możliwości. Kończąc- mnie też cieszy, kiedy pod artykułami pojawiają się komentarze, bo po to właśnie istnieje ta możliwość na stronie. To, że jest ich ostatnio niewiele nie wpływa jednak na oglądalność strony- mogę Cię zapewnić- oglądalność stale rośnie :-) Pozdrawiam.
 
 
#13 mars 2010-05-11 18:32
szkoda adminie, że tak podkreślasz, że pomimo iż mój wpis był krytyczny wobec strony (bo nie wobec Ciebie- nic w nim nie znajduję personalnie do Ciebie) to jednak go nie usunąłeś. uff, odetchnąłem z wielką ulgą, że cenzura już nie działa. kamień z serca spadł mi wprost na stopę :D
bo czy to ma być największa zaleta tej strony 'w porównaniu do innych mediów"?
a co nas różni - tu zbyt się ponownie galopujesz w ocenianiu mojej osoby. ale cóż, ja też nie wytnę Twojego komentu :D
a co do pomysłów rady miasta w temacie pałacu. to taka zagrywka włodarzy miasta w stylu tonący brzytwy się chwyta - jak nie mam pomysłu co z tym zrobić to chociaż zrobię cokolwiek. zapominasz że mamy rok wyborczy? widać to wszędzie w mieście i powiecie, tylko ciekaw jestem co będzie jak wybory miną. pewnie jeszcze bardziej zostaniemy w tyle za innymi miastami - a uwierz mi, z racji swojej profesji miałem okazję współpracować z ludźmi z wielu podobnych nam miasteczek w PL i widziałem co można zrobić jak się ma pomysł i KOMPETENCJE. u nas niestety brak i jednego i drugiego.
 
 
#14 Nie zapomniałem....Admin iledzisiaj.pl 2010-05-11 20:56
Nie zapomniałem, że mamy właśnie rok wyborczy, o nie, nie... :-) Nie chcę jednak być posądzony o wspieranie kogokolwiek. A czy to co dzisiaj mówią nam nasi rajcy okaże się prawdą? Zobaczymy... i napiszemy :-) Aktualności to dział, w którym nie oceniam, szczególnie pod tekstami, gdzie ktoś sam się w nich wypowiada (jak powyższy). Moje przemyślenia publikowałem w felietonach (a na nie mam niestety coraz mniej czasu). Czy to, że nie usuwam komentarzy jest zaletą strony? Nie wiem, ale myślę, że sam się o tym przekonasz- ja przynajmniej staram się być fair wobec moich czytelników.
 
 
#15 do marsaBOND 2010-05-12 16:12
Masz racje . Na początku było miód .
 
 
#16 do adminagimlu 2010-05-13 14:05
Nie przejmuj się. Twoi adwrsarze to typowi malkontenci, sami nic nie zrobią, a skrytykować i owszem. Mnie się podoba to co robisz.
 
 
#17 mars 2010-05-13 18:24
chylę czoła przed bystrością Twego umysłu i przenikliwością sądów :D :D :D
ruszyło martwe cielę ogonem i myśli że ryczy? :P
 
 
#18 \"Pobiły się dwa harnasie\"janek 2010-05-13 19:27
Dajcie już spokój. A swoją drogą wybory nic do tego nie mają. Przecież starosta zrezygnował ze stanowiska na rzecz biznesu.Stronka faktycznie zrobiła się trochę ugrzeczniona ale nieprawdy w publikacjach nie widzę, więc o co te batalie? :whistle:
 
 
#19 mars 2010-05-14 09:25
no i tu muszę się nieco zgodzić z Tobą, janku - kopii dalej kruszyć już nie będę. a stronka dobrze to nazwałeś - jest obecnie mocno "ugrzeczniona". pewnie w naszym piekiełku tak łatwiej (trzeba?) :sad:
nieprawdy nie zarzucam tu nikomu - tylko właśnie taki styl wypowiedzi mnie drażni. bo chwalić samego siebie każdy chętny jak mu dają okazję.
a swoją drogą-to czy ewakuacja przed wyborami na ciepłe stanowisko, które samemu się tworzyło to normalność? chyba u nas ...
i obstaję przy swoim, że jednak kiełbasy wyborczej nam w tym roku nie brakuje (czy ktoś pamięta jak była zapisana w "gniocie" nazywanym strategią dla miasta budowa bulwaru nad białką? bo ja pamiętam i jak widzę ten pośpiech to mnie pusty śmiech ogarnia).
pozdrawiam.
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

Siewnik Poznaniak
Siewnik Poznaniak
piątek, 15 marca 2024
Remonty
Remonty
niedziela, 24 marca 2024