Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 18 kwietnia 2024 imieniny: Alicji, Bogusławy | 2011 - zmarł Czesław Kołbuś, wieloletni dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 2

Wójt Gminy Radzyń w GDDKiA w sprawie S19

Michał Maliszewski   
poniedziałek, 27 stycznia 2020 08:00

Wójt gminy Radzyń Podlaski Wiesław MazurekJedną z koncepcji zaproponowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie trasy Via Carpatia jest zablokowanie bezpośredniego przejazdu pomiędzy z ul. Warszawskiej do wsi Biała gm. Radzyń Podlaski.

W tej sprawie wójt gminy Radzyń Podlaski Wiesław Mazurek wraz z radnym Sejmiku Województwa Lubelskiego Ryszardem Szczygłem udał się do Mirosława Czecha, dyrektora lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Pojechałem tam w sprawie konsultacji z dyrektorem i pracownikami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by omówić wyjazd z naszej gminy z miejscowości Biała bezpośrednio na ulicę Warszawską po wybudowaniu S19, ponieważ zgłoszone były różne rozwiązania dla tego skrzyżowania – powiedział wójt Mazurek.

- Moim zdaniem w momencie, kiedy przy ulicy Warszawskiej, tuż przy obecnej obwodnicy, ale później nowej drogi krajowej S19 umiejscowiona jest Komenda Powiatowa Policji, Urząd Miasta, Urząd Gminy, Urząd Statystyczny, Zarząd Dróg Powiatowych, Powiatowy Lekarz Weterynarii, zakład energetyczny, strategiczne jednostki, które bardzo często wyjeżdżają w pośpiechu, powinien być bezpośredni przejazd, bo interwencje policji mogą też kosztować życie ludzkie. Jest tu wyjazd na teren gminy, nie tylko Gminy Radzyń, ale też Gminy Ulan, a ta komenda również zabezpiecza tę gminę. Bardzo dużo mieszkańców Gminy Radzyń, Ulan, a nawet Łukowa, pracuje w naszym mieście, gdzie mają do niego bezpośredni wjazd. Komunikacja publiczna, transport Radzyń - Łuków – Siedlce wjeżdża do centrum miasta, tu są umiejscowione główne przystanki, właśnie na tej drodze. Mamy doświadczenie, że podczas remontu mostu na ulicy Warszawskiej, w pobliżu skrzyżowania, mieliśmy już wielkie utrudnienia komunikacyjne z drogą krajową nr 19 przez ulicę Zabielską – Kleeberga. Cieszę się, że Pan Dyrektor Oddziału Lublin GDDKiA Mirosław Czech podjął tę rozmowę, zechciał nas wysłuchać, skierował nas do swoich pracowników i wspólnymi siłami pokazując właśnie te argumenty mogliśmy kontynuować naszą prośbę w celu zaprojektowania remontu DK19 tak, żeby była możliwość wjazdu bezpośrednio z miejscowości Biała do Radzynia, na ulicę Warszawską. Dzisiaj mamy jeszcze szansę na takie rozmowy. Sądzę, że tak dużego remontu chyba nie będzie już nigdy, w związku z tym w tej chwili decydują się losy Miasta Radzyń Podlaski i ościennych gmin, które właśnie ta droga bezpośrednio łączy. Te miejscowości okalające bezpośrednio miasto są jak przedłużenie jego ulic – tłumaczył.

Zapytaliśmy wójta gminy Radzyń Podlaski, jak zapatrywał się dyrektor GDDKiA na proponowane zmiany w planie budowy S19. Wiesław Mazurek odpowiedział: - Dyrektor skupił uwagę, wysłuchał nas, skierował do pracowników, którzy bezpośrednio się tym zajmują. Jest taka koncepcja, wariant nr 2 węzeł Radzyń Podlaski Południowy, gdzie nawet otrzymałem z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mapę pokazującą właśnie ten interesujący nas odcinek drogi. Oczywiście przy jakiejkolwiek rozbudowie na pewno będą pewne koszty w postaci rozbiórki niektórych obiektów. Liczymy się z tym w każdej koncepcji. Wydaje mi się, że najsprawniejszym i najmniejszym kosztem byłby taki przejazd estakadą. Ten wariant, który już zastał przygotowany chcielibyśmy kontynuować. My wspólnie z burmistrzem Jerzym Rębkiem po konsultacjach społecznych napisaliśmy oficjalne pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie z prośbą właśnie o taki rodzaj przejazdu. Mam nadzieję, że nasza prośba będzie spełniona i uda nam się przyjąć ten wariat – zakończył włodarz gminy Radzyń Podlaski.

200125-wojt-001200125-wojt-002200125-wojt-003200125-wojt-004

 

Komentarze  

 
#21 do Warkaj1410 2020-01-28 00:37
Te bloki i domy stoją już ponad 40 lat ,jak będzie tylko kładka ruch będzie o wiele mniejszy ,auta na Siedlce pojadą od kleberga auta do miasta pojadą albo kleberga lub porzeczkową ruch na warszawskiej zmaleje o 60% na kockiej o 40% Napisałeś iż ludzie muszą decydować a to za Nas decyzję podejmuje wójt i burmistrz a gdzie konsultacje ,rozmowy, teraz nie będzie wyborów ,mają Nas w .....
 
 
#22 RE: Wójt Gminy Radzyń w GDDKiA w sprawie S19Kamx 2020-01-28 01:45
Przeczytałem wasze wpisy i tak mi się nasuwa że wyburzanie bloków i domów to najgorszy i najdroższy z pomysłów skoro obok są grunty orne i nimi można poprowadzić drogę omijając większość zabudowań a rolnicy mogą dostać inne grunty od agencji rolnej. Poza tym przejazd Warszawską musi być, bo jakby go zabrakło to cały ruch pójdzie na Wisznicką i Zabielską więc ludzie tam będą mieli przerąbane, a tak rozłoży się. Poza tym nie można zapominać że na Warszawskiej zatrzymują się busy z których ludzie korzystają, nie będzie drogi to nie będzie busów. Dziwię się ludziom tam mieszkającym że nie protestują tylko czekają do ostatniej chwili gdy wszystko będzie zaklepane, podpisane i nie da się nic zrobić.
 
 
#23 Andrzej Kotyłaakotyla 2020-01-28 07:37
Ja też, cyt.: "Dziwię się ludziom tam mieszkającym że nie protestują tylko czekają do ostatniej chwili gdy wszystko będzie zaklepane, podpisane i nie da się nic zrobić." A gdzie są tamtejsi radni? Czy tylko po to znaleźli się w samorządzie, aby za posłuszne podnoszenie łapki otrzymywać diety?
 
 
#24 Do 1410Warkaj 2020-01-28 09:03
tak myślisz " ruch zmaleje na kockiej o 40% " :-*
 
 
#25 S19nobody 2020-01-28 11:58
auta jeździły i dalej będą jeździły w podobnej ilości (na trasie Międzyrzec-Kock), zapewne trochę większej niż aktualnie. Na pewno będą jechały zdecydowanie szybciej co będzie powodowało hałas, ale tez pojawią się ekrany co w znacznym stopniu zmniejszy hałas, wydaje mi się że w kwestii głośności będzie podobnie. Dla ludzi mieszkających w tym miejscu komfort raczej się zmniejszy, no ale nie da zrobić czegoś żeby wszystkim pasowało...
 
 
#26 natężenie1410 2020-01-28 12:23
Ruch będzie na obecnym poziomie + - z tym że auta n Łuków i Siedlce pojadą od węzła "kleberga" auta do centrum pojadą ul. Poziomkową bądź Kleberga na Warszawskiej od ul.Malinowej w kierunku N-ctwa będzie znikomy ,reasumując przy blokach "Nadleśnictwa" ruch będzie o wiele mniejszy, busy mogą jechać ul Porzeczkową,Malinową do stadionu i dalej tak jak jest obecnie
 
 
#27 Co droźszeeSPe 2020-01-28 22:03
Nie po to, buduje się drogi szybkiego ruchu, aby zmniejszyć na niej ruch!!! Część ruchu, który obecnie odbywa się alternatywnymi trasami, nawet o wiele kilometrów dłuższymi ale przejezdnymi dla transportów wielkogabarytowych, wymagających płynnej jazdy z racji wiezionego towaru, w sytuacji gdy powstanie DK-19, wjedzie na naszą drogę. To ekonomia, ruch musi wzrosnąć, by budowa się w miarę szybko zwróciła. Wracając do estakady do Białej, jej wartośc należy powiększyć o koszt odszkodowań wysiedlonych mieszkańców. Dlatego dalej upierałbym się o DK-19 biegnącej nad skrzyżowaniem z drogą do Białej, która biegłaby zaniźona do obecnych jej rzędnych o około 3 m. Proponowana estakada łacznie ze zjazdami z niej musiałaby mieć łącznie około 150m. Tunel (tak to nazwijmy na skróty), miałby długość około 15 m.
 
 
#28 do eSPe1410 2020-01-29 23:24
Żyję ponad pół wieku ale takich bzdetów i pierdół jeszcze nie czytałem może jestem głupi ale nie idiota żal mi cię
 
 
#29 1410eSPe 2020-01-30 07:31
Pół wieku,i nie zmądrzał, kto by pomyślał Czyżby wina fermentacji 1410?
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

noimage
Sprzedam rodziny pszczele
niedziela, 07 kwietnia 2024
noimage
ziemniaki
wtorek, 16 kwietnia 2024
ubranka dla dziewczynki 9-10 lat
ubranka dla dziewczynki 9-10 lat
wtorek, 16 kwietnia 2024