Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 21 października 2019 imieniny: Urszuli, Celiny, Hilarego | 2011 - zmarł ks. kan. Zbigniew Chaber, wieloletni proboszcz parafii św. Trójcy
Rozkład jazdy autobusów Ogłoszenia Imprezy i wydarzenia Ceny paliw

Na skróty

Dlaczego warto wybrać odpowiednie słowa kluczowe dla swojej strony?

REKLAMA   
sobota, 10 sierpnia 2019 07:00

Słowa kluczowePozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwarek internetowych to kluczowy element procesu promocji strony oraz bazowy warunek uczynienia jej widoczną dla użytkowników.

Postanowiliśmy nieco zgłębić temat i zainteresował nas szczególnie jeden czynnik, a mianowicie tzw. słowa kluczowe. Okazuje się, że specjaliści SEO standardowo używają w procesie pozycjonowania owych słów kluczowych i, co więcej, te słowa mają ogromne znaczenie. O opinię poprosiliśmy specjalistę SEO Marka Masalskiego, który wytłumaczył nam, czym właściwie są słowa kluczowe:

"Pozycjonowanie witryny internetowej w wynikach wyszukiwarek to złożony proces, który składa się z wielu różnych etapów. Wspominane przez państwa słowa kluczowe stanowią jednak nie tyle "etap", ile po prostu element działań w zakresie pozycjonowania. Słowa kluczowe czy też frazy kluczowe działają na zasadzie bezpośredniego łączenia się z frazami, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarce, np. Google lub Bing. Z tego powodu, to właśnie obecność fraz kluczowych a także ich odpowiedni dobór w ogromnym stopniu wpływa na to, czy strona zostanie wyświetlona klientowi szukającemu w wyszukiwarce określonej usługi lub produktu".

Na czym polega prawidłowy dobór fraz kluczowych?

A więc już wiemy, czym są słowa oraz frazy kluczowe oraz jaka jest ich rola. Co jednak dokładnie oznacza "odpowiedni dobór słów kluczowych" i jaki jest jego wpływ na pozycjonowanie stron? Oto odpowiedź Marka Masalskiego:

"Frazy kluczowe zawsze muszą pozostawać w związku z tematyką strony. Dlaczego? To proste. Jeżeli przedmiotem działalności firmy jest np. sprzedaż sprzętu sportowego, targetem są klienci wpisujący w wyszukiwarkach frazy związane z tą tematyką. Szukając akcesoriów sportowych klient nie będzie wpisywał w Google frazy np. cięcie betonu techniką diamentową, lecz słowa związane z kategorią interesujących go produktów. To jednak jeszcze nie wszystko. Co do zasady, frazy kluczowe dzieli się na trzy kategorie: frazy ogólne, frazy brandowe oraz frazy typu long tail. Te pierwsze cechują się najprostszą strukturą, tj. zawierają najczęściej jedno lub dwa wyrazy, na przykład "sprzęt sportowy". Frazy brandowe odnoszą się do nazwy danej marki. Frazy long tail mają najbardziej złożoną strukturę i w sposób precyzyjny odnoszą się do określonych produktów, np. worki do MMA skórzane. Odpowiedni dobór fraz kluczowych oznacza umiejętne stosowanie fraz należących do każdej z trzech wymienionych kategorii. Dla przykładu: pozycjonowanie strony na frazę rękawice może znacząco zwiększyć ruch na witrynie internetowej. Samo w sobie nie niesie to jednak jeszcze pożądanych korzyści. Zakładamy, że klienci bardzo często będą szukać precyzyjnie określonych produktów, dlatego niezbędne jest także posługiwanie się frazami long tail. Dopiero zastosowanie prawidłowego algorytmu jeśli chodzi o wzajemną relację różnych rodzajów fraz kluczowych pozwala uzyskać prawidłowe wyniki pozycjonowania".

Nasze zainteresowanie wzbudziła jeszcze jedna kwestia, a mianowicie struktura gramatyczna fraz. Skąd obecność takich konstrukcji słownych, jak wspominane "worki do MMA skórzane". Marek Masalski tłumaczy:

"Rzeczywiście, frazy kluczowe bardzo często są niepoprawne gramatycznie. Nie jest to jednak regułą. Zadaniem specjalisty od SEO jest między innymi dobór takich fraz, które są rzeczywiście wpisywane w wyszukiwarkach przez użytkowników. Jest to oczywiście kwestia naszych wyników. Szukając danego produktu w Google przeważnie wpisujemy przecież słowa właśnie w ten sposób, tj. hotel w Warszawie cena za noc, a nie np. ile wynosi cena noclegu w hotelu w Warszawie. Specjaliści od SEO doskonale zdają sobie sprawę zarówno z nawyków internautów, jak też ze specyfiki wyszukiwarek internetowych a następnie wykorzystują tę wiedzę w praktyce".

Cóż, faktycznie szukając czegoś w Google nie posługujemy się pełnymi zdaniami, lecz wpisujemy słowa dokładnie w ten sposób, jak wyjaśnił to Pan Marek.

Kto pisze teksty z frazami kluczowymi?

Na koniec zaintrygował nas jeszcze jeden czynnik, a mianowicie: specjalista od SEO jest przecież informatykiem, a nie "tekściarzem". Czy więc teksty z frazami kluczowymi na strony internetowe są pisane przez samych specjalistów przez SEO albo generowane przez jakieś programy informatyczne? Odpowiedź Marka Masalskiego:

"Pisaniem tekstów z frazami kluczowymi, czyli tzw. tekstów pod SEO zajmują się kompetentni SEO copywriterzy, czyli właśnie wspominani przez Państwa "tekściarze". Specjaliści od pozycjonowania regularnie współpracują ze sprawdzonymi i kompetentnymi twórcami tekstów. Oczywiście, nie polega to na tym, że copywriter pisze teksty według swojego uznanie, a pozycjoner musi potem głowić się, jak owe teksty wykorzystać. Specjalista od SEO zawsze udziela copywriterowi precyzyjnych instrukcji co do struktury tekstów, fraz kluczowych, sposobu rozmieszczenia fraz kluczowych itd. Zadaniem copywritera jest stworzenie unikatowego, jakościowego kontentu napisanego precyzyjnie według wytycznych specjalisty od SEO. Jeżeli chodzi natomiast o programy do tworzenia prostych tekstów, to jak na razie raczej nie są one stosowane, ponieważ nie zapewniają takiej jakości tekstów, jaką cechuje się kontent napisany przez dobrego SEO copywritera".

Niestety, to już koniec wywiadu z Markiem Masalskim. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy i bardzo dziękujemy Panu Markowi za to, że udzielił nam wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie nasze pytania.