Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 19 kwietnia 2024 imieniny: Leona, Tymona

Już niedługo

Nigdzie się nie wybieraj... Siedź spokojnie w domu i oglądaj telewizję, albo czytaj książki :)
Dodaj wydarzenie
Zobacz wszystkie

Reklama

Czy Tesco dostanie koncesję?

Mariusz Szczygieł   
wtorek, 22 czerwca 2010 01:29

Surströmming - szwedzki kiszony śledźNo właśnie... Na naszych oczach powstaje wielki, biało-niebieski budynek na skrzyżowaniu Wisznickiej i Wyszyńskiego.

Nowy market na pewno doda Radzynianom argumentów w odwiecznych sporach o to, że w Łukowie już mają Tesco, i Kaufland, i... czego oni tam jeszcze nie mają, a czego u nas jeszcze nie ma... Na pewno będą tam nowe miejsca pracy, będą nowe towary, nowe rondo w Radzyniu i jeszcze wiele innych nowości. Jak zwykle powraca jednak stare jak PSS pytanie- "Czy dostaną koncesję?". Pytanie to ma swoje racjonalne podstawy, bo oto na dzisiejszej Sesji Rady Miasta radni zastanowią się i podejmą uchwałę w sprawie "ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży oraz określenia zasad usytuowania na terenie miasta Radzyń Podlaski miejsc sprzedaży napojów alkoholowych." Ja tu ścisły związek widzę. Dużo tego pisania, dużo czytania, a przecież chodzi o to "0,5", albo "0,7", żeby można sobie było szczęścia pożyczyć... i zdrowia też. I żeby taniej było za te życzenia, bo nie od dziś wieść po mieście niesie, że drogo w Radzyniu płaci się za te zbożowe i karfotlane fermenty.

Współczuję naszym radnym- z całego serca- dzisiejszych decyzji. Bo punkt ten w programie sesji, to jak puszka Pandory, albo szwedzki Surströmming- tak mi się wydaje. Czy Tesco dostanie koncesję? A jak dostanie? To co z Biedronkami, Lidlem, Topazem? Oni nie dostaną- wtedy na pewno dostanie się radnym (przynajmniej nieprzychylnych komentarzy)... A jak dostaną wszyscy wyżej wymienieni? Radnym też się dostanie- tym razem od PSS-u. Tu znów wieść się po mieście niesie, że nasza najstarsza spółdzielnia spożywców z monopolu jeszcze żyje. Ponad 100 lat żyła, czy teraz przeżyje? A wybory za pasem... i może zostanie po staremu. To radnym i tak się dostanie- bo drogo przecież i konkurencji nie ma. No i w Łukowie taniej!

Jedna decyzja, a tyle pytań. Co wy na to? Wszak już lato, a nie od dziś wiadomo, że spożycie napitków z procentem na etykiecie na pewno upalną porą wzrośnie. Na zdrowie!

P.S. A może by tak... zabrać wszystkim co teraz mają i dać tym małym sklepikom, których właściciele już kolejny raz siwieją, że im następny market w Radzyniu otwierają? A ZUS i podatki płacić trzeba... Może by się jakoś wtedy utrzymali? Albo zalegalizować w Radzyniu "pędzenie" bimbru- sprzedawać cukier i drożdże każdy może, a że ze wzoru 1410 ponoć najsmaczniejszy wychodzi, to i z 600 rocznicę bitwy pod Grunwaldem pięknie byśmy tym samym uczcili.

Foto: Wikipedia

 

Komentarze  

 
#1 wolny rynek w Radzyniuanonim 2010-06-22 23:17
Od lat słychać pogłoski, że przy życiu sztucznie jest podtrzymywany PSS"Społem" przy pomocy ręcznego sterowania koncesjami na handel alkoholem.Gdyby nie alkohol, resztę ich sklepów można by w p*** zamknąć dla dobra kieszeni naszych mieszkańców. Proszę zwrócić uwagę, ze praktycznie cały handel detaliczny produktami zawierającymi ponad 4,5% alkoholu (nie dotyczy piwa), skupia się w rękach PSS"Społem" lub firm powiązanych z ...... . PUK (firma powiązana kapitałowo z Urzędem Miasta) odstępuje wiosną tego roku swoją koncesję dla pewnej hurtowni z ulicy Kockiej. Odstępuje??? Na osiedlu ulica Kościuszki pewna firma sprzedaje alkohol w budynku należącym do firmy zarządzanej przez Przewodniczącego Rady Miasta!!!!! Pozostałe koncesje są w rękach PSS"Społem" Czy nic to nie mówi? Jest to typowe uwłaszczenie się byłych komuchów w imię wychowania w trzeźwości naszego społeczeństwa.
 
 
#2 RE: Czy Tesco dostanie koncesję?Fiona 2010-06-23 11:56
Anonimie a ty tylko potrafisz narzekać, narzekać i jeszcze raz narzekać. Jeżeli tak Ci wszystko przeszkadza, to może zajmij się sobą bo chyba masz jakieś problemy.... Może należysz m.in. do grona osób, które chcą mieć koncesje a niestety nie mają do tego prawa???? Pozdrawiam:)
 
 
#3 Fionaferbie 2010-06-23 14:21
wiesz, to właśnie jest ten problem: dla rozmaitych rozmaite prawa... Równi i równiejsi...Tu nie chodzi o to, kto mógłby mieć koncesję a kto nie, bo interesy poszczególnych koncernów obchodzą mnie słabo. Chodzi bardziej o to, że konsumenci w Radzyniu muszą płacic więcej niż w każdym innym mieście. A radochę ma kilku spryciarzy powiązanych układami z magistratem i meliniarze, którym pono interes kwitnie.
 
 
#4 RE: Czy Tesco dostanie koncesję?Fiona 2010-06-23 17:41
No więc jest na to jeden sposób - jeżeli jesteś z Radzynia przeprowadź się do innego miasta, będziesz płacił mniej i może wtedy zaczniesz cieszyć się z życia, bo póki co nie wydaje mi się, żebyś był nawet w minimalnym stopniu z czegoś zadowolony....

Jedyne co mogę to Ci współczuć :)
 
 
#5 Fionaferbie 2010-06-23 19:49
akurat ja jestem ponoć jeden z tych weselszych :P
na szczęście czasy , w których jeden człowiek drugiemu może powiedzieć: nie podoba się to wypad, władzuchna zrobi co chce - minęły dość dawno. Ale rzeczywiście wielu nie zrozumiało. CBDO na ostatniej Radzie Miasta. Może coś o sprawie pani napisze, zamiast osobistych wycieczek?
 
 
#6 Radzyński betonpiterek 2010-06-23 22:15
kiedy wreszcie skonczą sie w tym mieście układy? Układy dotyczące koncesji, miejsc pracy, obsadzania stanowisk nauczycielskich w szkołach, obsadzania pracowników Tesco? Beton radzyński beton kolesiów Pana Kow... Pana Sław... Pana Pik...i spółki. Żal
 
 
#7 PiterekAneta 2010-06-24 09:48
Kolego, masz absolutną rację.Życie w tym mieście przypomina teatralny absurd, w którym liczą się znajomości, partyjni kolesie i wzajemne intratne powiązania. Ogłaszanie konkursu na dane stanowisko pracy, jest w tym mieście jedynie mydleniem naszych oczu, przecież z góry wiadomo, kto ów konkurs wygra! Skoro nie dobre wykształcenie, nie zdobyte umiejętności decydują o zdobyciu pracy, to tylko jedno szerokie plecy...Otwórzmy oczy i nie dajmy się manipulować!
 
 
#8 :(piterek 2010-06-24 21:32
Piszę z własnego doświadczenia, jak zostałem potraktowany w kilku miejscach, w kilku sklepach, firmach i środowiskach o czym kilka osób wie. Nie byłem świetnym znajomym, krewnym osób rządzących w tym mieście i spotkałem sie ze scianą której nic nie ruszy nic po prostu nic. Dwójka dzieci, żona wykształcenie, doswiadczenie i co? I psu na budę.....ludzie OBUDZCIE SIE ZROBMY COS W TYM MIESCIE, NA JESIENI WYBORY, trzeba zaczac działac!
 
 
#9 Brawo piterekanonim 2010-06-24 22:48
No i komu jeszcze się ANONIM nie podoba? Przecież ja od kilku lat zdzieram klawiaturę (gardło) twierdząc ze nas władza robi w ....ja! I to niezależnie od tego kto jest przy korycie. Postawmy w końcu na młodych - gniewnych - bez powiązań towarzysko-polityczno-hakowych ! Może i mój język kaleczy co niektórym podniebienie i uszy, ale to właśnie o to chodzi aby jakaś zadra pozostała.
 
 
#10 brawo piterekanonim 2010-06-24 23:05
Panie Szczygieł. Wsadziłeś pan kij w mrowisko. Wolny handel to coś takiego, że każdy ma prawo spróbować swoich sił. Jednym się uda, inni polegną. Nie można jednak ręcznie sterować ułatwiając jednym, a kładąc kłody pod nogi innym. Bo to już nie demokracja a hucpa w wykonaniu naszych bezradnych.
Ciekawi mnie przy okazji, ilu z obecnych radnych gdzieś na dnie szuflady jako pamiątkę, trzyma legitymację swojej przynależności do PZPR lub ZSMP? Ilu obecnych (JESZCZE!!!)prezesów ważnych firm w mieście, też może się pochwalić podobną pamiątką. Gdy to rozszyfrujemy, stworzymy wspaniałą krzyżówkę powiązań - jak to mawiał cieć ANIOŁ - najważniejsze jest to, kto pod kogo jest podwieszony.
 
 
#11 no tak...Admin iledzisiaj.pl 2010-06-24 23:09
nie wiem tylko, czy ten "kij" traktować jako zarzut, czy aplauz...
 
 
#12 trochę radości w myśleniu!anonim 2010-06-24 23:23
Jestem za, a nawet przeciw - jak by to skomentował prezydent Wałęsa.
 
 
#13 piterekAneta 2010-06-25 20:52
Zgadzam się z Twoją opinią- trzeba zacząć działać.Jednak aby to zrobić, to po pierwsze,musimy uwierzyć, że każdy oddany przez nas głos (cegiełka po cegiełce)może zburzyć opisany przez Ciebie mur.Po drugie musimy mieć świadomość i chęć zmiany.Po trzecie natomiast, musimy dokonać wyboru,komu damy kredyt zaufania. Niestety, ludzie z reguły nie ufają tym, kogo nie znają. I tak od wielu lat toczy się błędne koło...
 
 
#14 AnonimAneta 2010-06-25 21:05
Czasami Twoje cięte riposty owszem kaleczą lecz mają też inny, lepszy wymiar- zachęcają do dyskusji, wymiany poglądów i spostrzeżeń.
 
 
#15 Panie Admin, to do pana!anonim 2010-06-25 22:34
Mam pytanie do ADMINA, czy jest wstanie udostępnić treść Ustawy o zwalczaniu alkoholizmu obowiązującej na terenie miasta Radzyń Podlaski? Mam na myśli przede wszystkim wszystkie te odległości, zakazy, nakazy, kryteria sanitarne itp.
 
 
#16 anonimieferbie 2010-06-25 22:49
ustawa i obowiązujące przepisy nie mają tu nic do rzeczy, wszystkie firmy proszące o koncesję spełniają warunki wymagane przez prawo. Rada odmawia koncesji, bo to jest korzystne dla ekipy rządzącej Radzyniem. Jeden radny powiedział na sesji, że taka uchwała się mu nie opłaca, to on się wstrzyma, mimo że wstrzymanie się od głosowania to tak samo jak sprzeciw. Popatrz, kto siedział w radzie nadzorczej Społem w ostatnich kilkunastu latach i kto z kim do jednych organizacji (nazywanych od kilku dni ,,lewicowymi") razem należał, to wszystko będzie jasne. Jasne też, komu dotychczasowy monopolista pomoże przy wyborach.
 
 
#17 Duzo racjiomega 2010-06-30 18:57
Macie dużo racji lecz uważam ,że w niektórych komentarzach jest zbyt duzo emocji a za mało rozsadku. Mimo wszystko wybory sie zblizaja i warto niektóre sprawy przemyśleć. Moze warto dać szansę nowym ludziom ???
 
 
#18 Dziwny tytuł.panter 2010-07-05 22:50
Osoba pisząca artykuły powinna mieć choć zalążek wiedzy na temat jaki opisuje. W polskim prawie nie ma czegoś takiego jak "koncesja na alkohol"!!! Nie ma!!! Koncesja jest potrzebna przy:
- wydobywaniu kopalin
- obrocie mat. wybuchowymi, bronią, paliwami, energią
- ochronie osób i mienia - rozpowszechnianiu programów radiowych i telewizyjnych
- przewozach lotniczych
Koncesję wydaje minister lub prezes odpowiedniego urzędu a nie jakiś tam burmistrz.
Niemalże zacytowałem ustawę. Widzicie tu gdzieś koncesję na alkohol? Mam nadzieję że mój komentarz zostanie przeczytany przez odpowiednie osoby a tytuł zmieniony na np: "Czy Tesco dostanie zezwolenie na sprzedaż alkoholu" Jest zezwolenie na posiadanie broni, jest także na sprzedaż alkoholu. Proste?
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

noimage
Kupię rusztowanie
niedziela, 14 kwietnia 2024
noimage
koguty
wtorek, 16 kwietnia 2024
noimage
GLEBOGRYZARKA
czwartek, 11 kwietnia 2024