Radzyń Podlaski - Nasze miasto z dobrej strony! Mamy 28 marca 2024 imieniny: Anieli, Jana

Miasto zwróci pieniądze za przedszkole

Mariusz Szczygieł   
piątek, 28 października 2011 07:18

Grzegorz BlicharzSąd Okręgowy w Lublinie oddalił w środę 26 października br. apelację Miasta Radzyń Podlaski, dotyczącą procesu w sprawie opłat pobieranych przez przedszkole.

Przypominamy- w czerwcu br. Grzegorz Blicharz wygrał proces dotyczący opłat za świadczenia udzielane przez Przedszkole Miejskie. Miasto zwróci mu 3295 zł z odsetkami, kosztami postępowania sądowego oraz zastępstwa procesowego. Powód nie kryje swojego zadowolenia.

Poproszony o komentarz, burmistrz Witold Kowalczyk mówił - Nasza apelacja została oddalona. Konsekwencją tego jest to, że jeżeli Pan, który wygrał sprawę poda nam konto, to my przelejemy na nie pieniądze. Oczywiście jeśli pozostali rodzice uznają, że im się należy, mimo tego, że ich dzieci chodziły do przedszkola, usługa została wykonana- panie uczyły te dzieci samodzielnego jedzenia, uczyły i rozwijały ich intelekt, a nawet podcierały pupę. Jeżeli ktoś uznaje, że to nie jest wykonana usługa, to ja nie mam na to wpływu i nie będę dyskutował. Jeśli uznają, że im się należy to powinni iść do sądu.

- W dalszym ciągu jednak uważam, że podjęta decyzja jest prawidłowa (w sprawie opłat za przedszkole- red.). To nie burmistrz podejmował decyzję, tylko rada- przypomnę- podjęła w 2007 roku stosowną uchwałę. Należy zauważyć, że przez 3 lata tej uchwały nikt nie podważył. W momencie, gdy tu i ówdzie w Polsce pokazywały się działania, gdy uchwały zostały podjęte o ustawę sejmową, która była bublem prawnym, to również i u nas wykorzystano to u nas. Wykorzystano do propagandy wyborczej. Jeszcze raz przypomnę- rada podjęła uchwałę, a ja na bazie tej uchwały wykonywałem ją przez 3 lata. W momencie uchylenia uchwały rada podjęła nową, która została uchylona również przez nadzór, bezpośrednio w ciągu trzydziestu dni od podjęcia. W efekcie tego przedszkole przez pewien okres czasu było bezpłatne. Nie czuję, że zrobiłem coś przeciw rodzicom. Po prostu jest to normalne działanie, kiedy wykonywałem uchwałę rady. W dalszym ciągu twierdzę, że usługę wykonaliśmy. Dziecko miało opiekę przedszkolną, jadło w przedszkolu, kucharki przygotowały te posiłki, panie uczyły i wychowywały, uczyły dzieci samodzielności. Niestety, jeśli zwrócimy te pieniądze, to nie zrobimy ulic, chodników- oczywiście nie wiemy jeszcze w jakim wymiarze. To jest tylko budżet. Z czegoś będziemy niestety musieli zrezygnować- zaznaczył na koniec Kowalczyk.

Burmistrz odniósł się do tematu opłat za przedszkole także 27 października br. na sesji rady miasta:

http://www.youtube.com/watch?v=489b1uugDck

 

Komentarze  

 
#21 do tego spod 20anonim 2011-10-29 21:20
Młody człowieku, czytać umieć to dar boży, a ze zrozumieniem, to dar natury. U ciebie ani tego ani tamtego. Ja wyłącznie rozpatrywałem różne warianty, a nie twierdziłem, że miasto za to komuś drogę wybudowało! Nie wiem co to jest ten skatepark, i do czego toto służy. Na pewno jakimś wariatom albo idiotom, inaczej bym wiedział z czym to się je. Te 300 dzieci, jak to precyzyjne wyliczyłeś te pieniądze , trzeba powiedzieć otwarcie - "PRZEJADŁY" - i nie mówię tu o jedzeniu w sensie jedzenia. Raczej nie rozumiesz, więc spocznę. To twój dzieciak był utrzymywany przez resztę społeczeństwa, bo to burmistrz dofinansowywał opiekę nad nim, abyś ty mógł zarabiać albo dalej się w wolnym czasie bzykac. Gdyby burmistrz zaniżył opłaty, to reszta społeczeństwa powinna wystąpić o zwrot nadpłaconych podatków, bo burmistrzowi przyszło do głowy, uszczęśliwić rodziców 300 dzieci, kosztem reszty społeczeństwa. Przedszkole to takie miejsce, gdzie reszta społeczeństwa swoimi podatkami, ale bez swojej zgody, pozwala takim jak ty dorabiać się. Zawsze jest wybór, albo płacisz i zarabiasz, albo nie płacisz i nie zarabiasz - to proste. Jak w każdym biznesie gdzie są zarobki, tam też muszą być koszty, a przedszkole to taki koszt w zarabianiu, podobnie jak przykładowo koszt dojechania do pracy.
 
 
#22 anonimieqwertyu 2011-10-29 22:32
i tu niestety sporo sie mylisz ... przedszkole prywatne - ananas czy jakoś tak kosztuje 500 zł miesięcznie, bez żadnych ukrytych opłat , a to wyprawka a to książeczka, a to angielski, a to rytmika czy logopeda... i 3 panie bigają koło 20 dzieciaczków...
a w miejskim blisko 30 obsługuje jedna plus 2 z doskoku, do tego zapłać za wszystkie dodatki wyjdzie ci 4 i pół stówki miesięcznie... gdzie tu widzisz dopłaty z UM??????? ja porównując te dwie wielkości sądzę że drogi to właśnie rodzice przedszkolaków budują bo dają zatrudnienie, i finansują budżet miasta
 
 
#23 do qwertyuobsarwator 2011-10-30 12:55
zgadzam się z Twoimi postami w 100%.
proponuję niech Burmistrz zatrudni jeszcze ze 2 osoby ze swojej świty jeszcze nie procujących w UM i wyśle po haracz od domu do domu. 3500 zł jest kwotą ok, a wtedy zbudujemy co zechcecie ....
 
 
#24 zbiórkaqwertyu 2011-10-30 15:21
ci od opłatków mają wprawę, mogą się po chałupach przejść ...
 
 
#25 przedszkolemimik 2011-10-30 15:28
Wypowiedzi burmistrza nie należy komentować , ponieważ wydaję mi się , że gość nie wie o czym mówi .Wydaję mi się . że w UM zatrudniony jest radca prawny , który te buble podpisywał i opiniował . Na pewno nie wiedział , że w sąsiednich miastach zmieniono uchwały . Wymyśla jakaś durne argumenty , aby ludzie nie dochodzili swoich praw . Nie doczekanie Panie Burmistrzu , będzie pan na stanowiskach zatrudniał kolesi , a ludziom ciemnoty wciskał . Gwarantuje , że zapłaci pan te pieniądze z odsetkami .
 
 
#26 do qwertyubeata 2011-10-30 19:22
Z tego co się orientuję to prywatne przedszkole też ma dofinansowanie z państwa, czyli z miasta. A jeśli w prywatnym jest tak cudownie i tanio to dlaczego dzieci jest tam tak mało? Dlaczego rodzice wybierają to państwowe? Pomyśl- albo się dopytaj -a potem oceniaj.
 
 
#27 oooooooooooooooooooanonim 2011-10-30 23:36
Wiecie albo i nie, gdybym był burmistrzem, to mieli byście ch,,, do gadania.
Najwyższa pora otrzeźwieć!!!
 
 
#28 hmmmmmKonradoo77 2011-10-31 08:32
wstyd wyciągać łapę po czyjeś pieniądze ( bo nasze dzieci przejadły i przesrały w przedszkolach )

Ps. A na dodatek obce babeczki dupska im myły i wycierały.
 
 
#29 do Konradoo77obsarwator 2011-10-31 08:43
nie wstyd - po swoje - nie wstyd...
a co do wycierania (...) - to ich zasrany obowiązek, podobnie jak salowej w szpitalu - sprzątanie zasranych łóżek niedołężnych staruszków, czy panów z MPO którzy wyciągają gówna z szamb - TO ICH OBOWIĄZEK -a jeśli się im coś nie podoba - do widzenia nikt ich na siłę nie trzyma
 
 
#30 Do obsarwator-aasasas 2011-10-31 21:23
Tutaj przegiołeś pałę,Uwłaczasz godność pracowników ,przedszkola, szpitala i gospodarki komunalnej,osobom w podeszłym wieku.Czyżby twoja matka i ojciec Ciebie źle wychowali.To nie jest tych osób żaden obowiązek jeśli nie rozróżniasz co jest dobre czy złe. Doczekasz się starości jeśli tylko się doczekasz , i ciesz się jeśli ktoś zechce się tobą zaopiekować i podetrzeć twój zasrany tyłek jak zostaniesz z marną renciną lub odwróci się od Ciebie rodzina to marny wróżę Tobie los na starość. Zastanów się co piszesz i kogo obrażasz . Składam do admina protest w sprawie komentarza nr 29.
 
 
#31 do AsasanKonradoo77 2011-10-31 21:57
Ja osobiście obserwatorowi i innym tutaj się wypowiadającym mogę (...)ę wycierać i nie tylko bo widzę że tutaj każdy jest mocny a w realu modlą się aby przeżyć kolejny dzień i chodzą z opuszczonymi głowami żeby im przypadkiem ktoś w twarz nie napluł

Ps. Więcej nie mam zamiaru z ddebilami prowadzić dialogu.
 
 
#32 do asasasobsarwator 2011-10-31 23:21
nie przegiąłem - stwierdzam fakt - takie jest życie. Każdy z nas za coś odpowiada - jeden gania bandytów, inny wyciera tyłki tym którzy nie dają rady (dzieciaki, niedołężni staruszkowie), a inny wydaje wyroki. To jest ich obowiązek, taką sprawują funkcję w społeczeństwie, taka profesję sobie wybrali - więc powinni to wykonywać sumiennie bo za to im płacą.
A protestować sobie możesz nie uważam abym kogoś obraził.
 
 
#33 do Konradoo77obsarwator 2011-10-31 23:34
po części się z Tobą zgadzam - nie uważam żeby sprzątanie po kimś, czy pielęgnowanie młodszych lub starszych było poniżającym zajęciem. Wykonując taką robotę mógłbym spokojnie chodzić z podniesioną głową.
A dla twojej wiadomości - nie muszę martwić się o kolejny dzień - sypiam spokojnie - nawet a dobie kryzysu
Pozdrawiam
 
 
#34 Do obserwatora i Konradoo77asasas 2011-11-01 00:04
Jasne każdy ma taką funkcję . Burmistrz ma taką funkcję żeby tworzyć swoje prawo, naginać tak jak sobie uważa bo ma taka funkcję i za to Mu płacimy . Ty za to piszesz i krytykujesz innych bo masz taka funkcję i za to Tobie ktoś płaci. Twojej matce tez ktoś kiedyś płacił żeby Tobie tyłek podcierała bo ma taką funkcję . Bredzisz i to mocno. :-x żygać Mi się chce i napewno Ty to posprzątasz Bo tobie za to płacą :lol:
 
 
#35 do asasasobsarwator 2011-11-01 08:40
nie do końca masz rację. Puki co zapłaci mi sam jaśnie panujący pan Burmistrz (i to z odsetkami) za swoje bublowate prawo które podpisał i wziął za nie kasę - jak piszesz. Jeśli Ci się to nie podoba możesz zażądać od niego jakiejś rekompensaty w formie .... - nie wiem może pracy, kasy czy czegoś innego - może Ciebie posłucha bo Nas kiedyś (jak chcieliśmy się dogadać) nie chciał.
ZA BŁĘDY TRZEBA PŁACIĆ - szkoda tylko że nie ze swojej kasy
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz. Nie masz jeszcze swojego konta? Zarejestruj się.

noimage
Wkrętarka i zakrętarka Milwaukee
poniedziałek, 18 marca 2024
noimage
Królik
wtorek, 26 marca 2024