Już niedługo
Zobacz wszystkie
Reklama
Komentarze
- Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
Mi przeszkadzało i na pewno pisałem o tym na tym portalu. O to właśnie chodzi nie "wchodźmy w buty "...
- yzzum - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
buteleczka 0.7 dla mnie, może być samogonik i ja też zajmę się KRUSem. w ramach tej akcji mogę za bu...
- Bycy - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
A poprzedni burmistrz ilu pracowników przyniósł w teczce ... jakoś nikomu to nie przeszkadzało
- kavika - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
Nie to żebym konkretnie czepiał się tej pani, bo jej nie znam. Bardziej chodzi mi o "system". Pan An...
- yzzum - Anna Szymala nowym kierownikiem KRUS
Tez bym tak sobie myślał gdybym wiedział że na którekolwiek stanowisko taka osoba wygrała "otwarty" ...
- yzzum
Wyżyna Teatralna 2017 z udziałem Teatru STRASZYDEŁKA |
Sławomir Żyłka | |||
piątek, 11 sierpnia 2017 07:00 | |||
Rudka od 3 do6 sierpnia 2017 r. gościła pasjonatów teatru. Ogólnopolski Festiwal Teatrów i Monodramistów odbył się już po raz dziesiąty, tym razem w klimacie PRL-u. Organizatorzy, instruktorzy i teatralna młodzież doszli do przekonania, że najlepszą formą rozliczenia się z tamtym okresem jest żart, gorzka ironia i mądra refleksja. Spektakle nie musiały odnosić się bezpośrednio do tamtych, mrocznych i śmiesznych zarazem, czasów a hasło wyżyny „OCENZUROWANO” miało odzwierciedlenie jedynie w kuluarowych dyskusjach po spektaklach. Jak widać „czarno na białym” w poniższym komunikacie, nasz Teatr „STRASZYDEŁKA” przeszedł przez sito cenzury i na tegorocznej Wyżynie pokazaliśmy dwa spektakle – „Pasję według Adriaena Brouwer” w wykonaniu Rafała Nurzyńskiego i „Garby” w wykonaniu Natalii Dyiak i Patryka Łazugi. Był to w obu przypadkach niezaprzeczalny sukces, skoro publiczność życzliwie a wręcz żywiołowo odebrała ich przesłanie i teatralną formę. W zajęciach warsztatowych uczestniczyli też Julia Sposób i Jakub Frączek. Dzięki Julii powstał ten powyżynowy fotoreportaż. Pokazy powarsztatowe są dowodem, że pasjonaci mogą wypoczywać mądrze a przy tym zdobywać lub poszerzać warsztatową wiedzę o tajnikach sceny. To zadziwiające, że w tak krótkim czasie powstały bardzo wartościowe etiudy teatralne o ciekawej formie i głębokim przesłaniu. Patryk Łazuga i Rafał Nurzyński zapisali się na warsztaty do ob. Henryk Kowalczyka z Wojewódzkiego Ośrodka Kultury w Lublinie. Owocem tych warsztatów była 30 minutowa etiuda w czteroosobowej obsadzie. Natalia Dyjak, Julia Sposób i Jakub Frączek terminowali u ob. Rybiałka Dominika – aktora młodego pokolenia z Warszawy. Jego warsztaty były poświęcone analizie możliwości głosu jako narzędzia i środka wyrazu w teatrze i na estradzie. Powstała etiuda wokalna złożona z wykonań chóralnych i solowych przy akompaniamencie własnych instrumentów z butelek po wodzie mineralnej wypełnionych żwirem. Nie mniej atrakcyjne były inne warsztaty. W tej niecodziennej atmosferze obejrzeliśmy 22 spektakle, zobaczyliśmy teledysk i wysłuchaliśmy koncertu Zespołu „BARDARK”, do tańca przygrywał folkowy Zespół Bokoryna, wzięliśmy udział w performance OSP „PIANA” i czterech pokazach powarsztatowych. Biorąc pod uwagę bezlitosną skwarną aurę… jest to co najmniej „200 procent normy”!
|