Komentarze
- Natalia Olszak Mistrzynią Europy !!!
gratulacje
- lemi - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
ja ten klucz widzę w innym miejscu. Nowy burmiś zobaczy niedoszacowany kosztorys i realne koszta sią...
- pioter - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
Podobno kluczem do rozwiązania zagadki takiego pośpiechu w remoncie ulicy jest osoba dostarczająca n...
- radzyniak13 - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
jest WIELKI !!! Panie Burmistrzu życzę Panu i wszystkim Radnym owocnej pracy dla naszego miasteczka ...
- cogito - Wyniki głosowania na burmistrza Radzynia Podlaskie...
Nie dziwi mnie to wcale. Słyszałem, że wiele osób "na stanowiskach" myśląc że będą wiecznie przy kor...
- P.K.
Rzecznik konsumentów alarmuje: Nie dajcie się nabrać! |
Włodzimierz Kowalik Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu Podlaskim | |||
czwartek, 08 listopada 2018 08:00 | |||
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu Podlaskim ostrzega konsumentów przed firmą Open Mind Advisors Sp. z o.o. z Jeleniej Góry (Doradcy Otwierający Umysł) oraz przed Radzyńską Spółdzielnią Mieszkaniową. 22 listopada 2018 roku (czwartek) w Radzyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Wyszyńskiego 14 pod pozorem diagnostyki i innych usług medycznych, będzie odbywał się marketing i sprzedaż towarów. Kolportowana ulotka oznajmia o szeroko zakrojonych "bezpłatnych, bezpiecznych i bezinwazyjnych badaniach pod kątem arytmii, miażdżycy, nadciśnienia, stanu układu tętnic i serca" opracowanych przez prof.dr hab. Ryszarda Krzyminiewskiego. "Każda zarejestrowana osoba zostanie przebadana i na miejscu otrzyma kartę z wynikami". Konsumencie, zapytaj: co z tego? Odpowiedź znajdziesz na końcu ulotki: "W trakcie oczekiwania na wynik badań, około godziny, odbędzie się cześć wykładowa i handlowa". I właśnie o handel chodzi. SZYBCIEJ OTWORZĄ CI PORTFEL NIŻ UMYSŁ. Uczestnik takich spotkań nieświadomie ulega zaplanowanej perswazji. W rezultacie nabywa rzeczy wątpliwej jakości, zazwyczaj za znaczną cenę, często zaciągając na ten cel wieloletnie zobowiązania kredytowe. Nie zawsze potrafi skutecznie odstąpić od umowy i nader często, już po fakcie, uważa, że padł ofiarą oszustwa.Niestety jeszcze częściej pozostaje utwierdzony w błędnym przekonaniu, że racjonalnie i celowo zainwestował w swoje zdrowie. PRK w Radzyniu Podlaskim apeluje do konsumentów, aby nie uczęszczali na podobne spotkania lecz zapoznali się z ostrzeżeniami wystosowywanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/multimedia.php?video=538 Natomiast Radzyńskiej Spółdzielnie Mieszkaniowej rzecznik gratuluje trafnego doboru kontrahentów. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu Podlaskim OSTRZEGA KONSUMENTÓW przed zakupami AUDIOKOREKTORA WZMACNIAJACEGO SŁUCH. Towar ten jest reklamowany w lokalnej prasie (np. Wspólnota Radzyńska nr 45). Anonimowa(!) reklama wykorzystuje typowe chwyty marketingowe, które każą mieć się na baczności przed oszustwem! Podmiot medyczny nie ukrywałby tożsamości i nie powoływałby się na badania o niemożliwej do ustalenia wiarygodności (Davis Grayson, American Audiology Society,SAIF). Reklama patetycznym słownictwem (herosi, zbawiciele) powołuje się na rewelacyjne efekty leczenia ("100% skuteczności w walce z głuchotą", "282% lepsze od popularnych aparatów słuchowych działanie") w tym na efekty niemożliwe do weryfikacji ("ludzie słyszą o 283% lepiej", "15-krotnie lepiej rozróżniać głosy w grupie"), efekty absurdalne ("rozumieć mowę ludzką o 282% dokładniej") oraz efekty niewiarygodne ("nowoczesna technologia jest aż 76 razy tańsza od tej, stosowanej w zwykłych aparatach"). Wszystkie efekty mają być utrzymywane w tajemnicy przed głuchymi przez światowy spisek. Anonimowy dobroczyńca deklaruje dla pierwszych 150 telefonujących osób bezpłatną wycenę (czegoś) i 73% dofinansowania do zakupu "audiokorektora" oczywiście niedostępnego w sklepach. Reklama jest doskonałym przykładem patologicznego marketingu, skutecznie zwiększającego liczbę zmanipulowanych konsumentów.
|
Komentarze
Konsument chce uniknąć kłopotów. Wniosek:
Konsumencie nie odwiedzaj RSM. (Jeżeli A->B, oraz chcę B, zatem wykonuję A).