Komentarze
- Wybrano nowe władze powiatu
Ale macie ból d... hahaha do waszych małych rozumków nie dociera że to nie PIS rządzi, a ludzie rząd...
- Kamx - Wybrano nowe władze powiatu
Jak to się stało, że w powiecie znowu rządzi PiS ? Przecież było pół na pół Zaraz się okaże, że i w ...
- bzien - Wybrano nowe władze powiatu
"świat polityki nie pozostawia wyboru musisz być albo osłem albo kanalią " Emma Goldmann
- niepokorny - I Sesja nowej Rady Miasta za nami
- bo tak akurat trafiło, że jedna strona zajęta ewakuacją ze stołków albo udowodnieniem, że jednak b...
- emenemsik - Wybrano nowe władze powiatu
Współpracą z PiS zraziliście do siebie mnóstwo swoich wyborców. Nie wiem, czym się kierujecie, ale z...
- wihajster
Chińczycy złożyli najtańszą ofertę |
Mariusz Szczygieł | |||
czwartek, 25 listopada 2021 07:00 | |||
GDDKiA otworzyła oferty na budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Międzyrzec Podlaski – Kock. Najtańsze złożyła chińska firma Stecol Corporation. Budowa będzie podzielona na dwie części. Pierwsza: od końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego do węzła Radzyń Podlaski Północ (22,3 km) chce budować ośmiu wykonawców. Najtaniej, bo za 570,73 mln zł chce to zrobić Stecol Corporation. Kolejne oferty złożyli: Budimex – 576,555 mln zł, konsorcjum firm Aldesa – 607,652 mln zł, Polaqua – 613,957 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 631,212 mln zł, PTU Intercor – 644,500 mln zł, Mota Engil – 644,704 mln zł i Strabag – 690,497 mln zł. GDDKiA przygotowało na ten cel 645,467 mln zł. Drugi odcinek to osiemnastokilometrowa część "dziewiętnastki" od Radzynia Podlaskiego do Kocka. Najtańsza ofertę złożył również chiński Stecol Corporation, który drogę chce wybudować za 560,04 mln zł. Budimex – 624,218 mln zł, Polaqua – 626,492 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa – 665,160 mln zł, Strabag – 718,787 mln zł, PTU Intercor – 728,160 mln zł, Mota Engil – 733,370 mln zł. GDDKiA zarezerwowało na ten cel 783,579 mln zł. Komisja przetargowa przystępuje do badania ofert w celu wyłonienia tych najkorzystniejszych dla każdej części postępowania przetargowego. Podpisanie umów planowane jest w przyszłym roku. Inwestycje będą realizowane w systemie Projektuj i buduj, co oznacza, że zadaniem wykonawców będzie m.in. zaprojektowanie trasy, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie drogi oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Oferenci zadeklarowali zrealizowanie inwestycji w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Kogo wybierze GDDKiA? Zobaczymy już w przyszłym roku. Jeśli wygrają najtańsze oferty, to nasz odcinek "eski" wybuduje Stecol Corporation. Co wiadomo o chińskiej firmie? Stecol należy do grupy PowerChina – szóstej największej firmy konstrukcyjno-budowlanej na świecie. W styczniu br. podpisał kontrakt na budowę fragmentu autostrady A2 Mińsk Mazowiecki – Siedlce, buduje też zachodni odcinek obwodnicy Łodzi. W swoim bogatym portfolio mają także budowę ośmiopasmowej drogi ekspresowej Nairobi-Thika w Kenii – projekt, który zdobył National Premium Project Award of China, drogę do Ketta w Kongo, poprowadzonej przez skrajnie trudny teren lasu tropikalnego, czy linię metra nr 11 w Wuhan, łączącej centrum ze strefą ekonomiczną Dolina Optyczna. Budowali także linię szybkich kolei Pekin-Szanghaj - najdłuższą tego typu inwestycję na świecie zbudowaną jednoetapowo, czy Wielki Most Sixianjiao - część linii szybkich kolei Guiyang-Guangzhou.
|
Komentarze
https://stooq.pl/q/h/?s=bdx
Jakby Polimex nie po(...)dł pare lat temu to byc moze oni mogliby do takiego projektu wystartować ale chyba nie daje jeszcze rady. Dla CHINCZYKOW nalezy powiedzieć NIE bo naprawy w ciągu kolejnych 20 lat będą 5 razy droższe.
II-gi odcinek STECOL 560 mln, BUDIMEX 624 mln różnica 64 mln. W sumie na obu odcinkach łącznie STECOL jest tańszy od BUDIMEXU o 70 mln zł. No i żaden BYCY tego nie jest wstanie zmienić.